Nálad is előfordul, hogy az emberek nem fejezik be a vásárlást?

Megnyugtatlak, nagyon sok webáruház szembesült már ezzel a problémával. Egy 2023-as statisztika szerint az emberek 69-75%-a hagyja el a kosarát anélkül, hogy befejezné a vásárlást. Nem csak, hogy nem lesz belőle bevétel, de gyakorlatilag ezzel veszteséget termel webáruházadnak.
Oké, de mit tehetsz ellene?
Szerencsére számos eszköz létezik arra, hogy csökkentsd ezt a számot. Megnézünk pár taktikát, amit érdemes használni. 

Mit rontok el? Miért nem fejezi be a vásárlást?

Nem rontasz el semmit! Lehet, hogy még egy kicsit hiányos a rendszered, de számos oka lehet, hogy egy vásárló nem fejezi be a vásárlását. Nézzünk pár gyakori okot:

Nem jól kommunikálsz: Szállítási díjak, adók, egyéb rejtett költségek csak a végén derülnek ki

Bonyolult vásárlási folyamat: Túl sok lépés a fizetés során. Spóroljunk a kattintásokkal!

Regisztráció? Kösz nem! : Vásárlók gyakran visszakoznak, ha kötelező regisztrációval szembesülnek. Bízzuk rá a döntést a vásárlóra, de adjuk meg az esélyt. 

Bizalmi elemek hiánya: Sajnos nagyon sok a kamu oldal. Minél több bizalomépítő elemet használsz, (pl. visszaküldési információ, vélemények) annál jobban növelheted a vásárló biztonsági érzetét.

Elfelejti: Elfelejti befejezni a vásárlást. Mert épp jön a postás, mert lefőtt a kávé, mert felsírt a gyerek – bármi miatt félbeszakadhat a folyamat.

 

Hogyan csökkentsem az elhagyott kosarak számát?

Információ áradat: Az egyik leggyakoribb ok a váratlan költségek, ezért fontos, hogy a vásárlók már a termékoldalon lássák az összes költséget, beleértve a szállítási díjakat és adókat is.

Egyszerű fizetési folyamat: Minimalizáljuk a fizetési lépések számát, és tegyük lehetővé a vendégként való vásárlást, elkerülve a kötelező regisztrációt.

Biztonság és bizalom építése: Tegyük egyértelművé az adatvédelmi szabályokat, a fizetési folyamat biztonságát, valamint a visszatérítési és csere lehetőségeket.

Kosárelhagyó emailek automatizálása:  Ne hagyjuk szó nélkül, küldjünk neki utólag emlékeztetőt, ajánlatot, bizalomépítő elemeket! Nagyon eredményes tud lenni!

 

Hatékony módszer a kosárelhagyó email sorozat?

IGEN! Személyre szabottan, automatikusan tudsz kommunikálni a kosárelhagyóval, tudsz neki ajánlatot küldeni, emlékeztetni a kosarában lévő termékekre, még egy utolsó megerősítést adni neki, hogy igenis jó döntést hoz azzal, ha megvásárolja a terméket! Mindezt úgy, hogy nem kell egyesével megfogalmaznod az emaileket.

Hogyan működik a kosárelhagyó automatizmus?

 

A kosárelhagyó email automatizációja egy viszonylag egyszerű folyamat, azonban elengedhetetlen egy jó marketingstratégiában. Akik nem foglalkoznak a kosárelhagyókkal gyakorlatilag folyamatosan elesnek jelentős bevételektől…
Az automatizált rendszert egyszer kell alaposan beállítani ( természetesen időközönként a méréseknek megfelelően kicsit finomhangolni), majd automatán kezeli az elhagyott kosarakat előre üzemezett emailek segítségével. 

Nézzünk egy egyszerű, nem tolakodó példát:

  1. Első emlékeztető (1-3 óra után): Egy barátságos emlékeztető, amely informálja a vásárlót a kosárban hagyott termékekről. Ebben az emailben az elhagyott termékeket mutatjuk be, majd pár bizalomépítő elemet is elhelyezhetünk, bátorítva a vásárlót a vásárlás folytatására.
  2. Második emlékeztető (24 óra után): Ha az első email nem hozott eredményt, a második email általában további ösztönzőket tartalmaz, például egy kedvezményes kupont vagy ingyenes szállítást.
  3. Harmadik emlékeztető (48 óra után): Egy utolsó próbálkozás, amelyben hangsúlyozhatjuk, hogy a termékek hamarosan kifogynak, vagy más sürgős érvet hozhatunk fel a vásárlás befejezésére.

 

Milyen egy jó kosárelhagyó email?

Több szempontot is érdemes figyelembe venni, mikor kosárelhagyó emaileket teszünk össze. Pár dologra viszont abszolút érdemes figyelni:

Személyre szabott üzenetek: Legalábbis látszólag. A cseremezőkkel megjeleníthetjük a vásárlók nevét, illetve ne féljünk olyan marketing, sales szöveget használni, amivel érezheti a vásárló, hogy a kiválasztott termék(ek) tényleg neki való(k)!

Figyelemfelkeltő tárgymező: A tárgymező az első szűrő. Ha nem elég ütős, mindegy, hogy mit tartalmaz.

Látványos képek és cselekvésre ösztönző gombok: Használjunk jól látható termékképeket és világos, egyértelmű „Vásárlás folytatása” gombot.

Ösztönzők bevezetése: Ajánljunk fel valamilyen kedvezményt, ingyenes szállítást vagy más ösztönzőt, ami segíti a vásárlási döntést.

  1. Sürgősség érzékeltetése: Hangsúlyozzuk, hogy a termékek limitáltak, vagy a kedvezmény csak rövid ideig érvényes. Ez érezteti a vásárlóval, ha nem vásárol, lemarad valami jó ajánlatról. Azt senki sem szereti.
  2. Mobilbarát design: Az emaileknek reszponzívnak kell lenniük, hiszen sokan mobilon nézik meg őket. Ez a mai világban kihagyhatatlan lépés.

 

+2 stratégia a kosárelhagyás csökkentésére

  • Azonnali kérdés lehetősége: Sokszor a vásárlóknak kérdéseik vannak, mielőtt véglegesítenék a vásárlást. Telefonos ügyfélszolgálat mellett érdemes “élő chat”-et használni. Ne ijedj meg, nem kell 0-24 ott ülnöd, vannak már erre nagyon jó megoldások.
  • Visszatérő vásárlók kedvezményei: Ha a vásárló már korábban hagyott el kosarat, érdemes visszatérési ösztönzőket kínálni, mint például hűségprogramok vagy különleges kedvezmények.

 

Ne ostorozd magad, ha nálad is hasonló, vagy akár magasabb a kosárelhagyók száma. Inkább tegyél ellene! Hidd el, a konkurenciád egy része – ha nem a nagy része, nem foglalkozik velük, ezzel gyakorlatilag folyamatos bevételtől esnek el. A jól felépített kampányok, kombinálva más stratégiákkal, mint az átlátható költségek, egyszerű fizetési folyamatok és ösztönzők, jelentősen csökkenthetik a kosárelhagyás arányát.

 

Ne ijedj meg, ha elsőre ez soknak tűnik, vagy ha Te nem értesz hozzá és nem is akarsz foglalkozni email marketinggel. Ezért vagyunk mi! Keress minket bizalommal, és felépítünk egy stabil, pénzhozó rendszert számodra!