Te is figyelmen kívül hagyod az e-mail marketinget?

 

A vállalkozások sikeressége sokszor nem csak azon múlik, hogy milyen jó szakember egy vállalkozó, vagy milyen minőségi terméket kínál vásárlóinak. A digitális világban elhagyhatatlan, hogy a rendelkezésre álló marketing csatornákat hatékonyan használjuk.

Sokan csak a közösségi média és az egyéb fizetett hirdetések ( pl. Google Ads) vásárlószerző erejében bíznak, azonban ez nagyobb kockázat, mint elsőre gondolnánk. Nagyon fontos, hogy legyenek fizetett hirdetések, de hatalmas hiba, ha nem foglalkozunk keresőoptimalizálással (SEO), illetve nincs egy jól felépített marketing stratégiánk. Van egy olyan csatorna, amit nagyon sok vállalkozás figyelmen kívül hagy: az e-mail marketinget. Azt gondolják, hogy “ennek már leáldozott”, vagy “az én területemen ez nem hoz eredményt”. Nem győzzük hangoztatni, hogy ezek téves megítélések.

 

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb, legolcsóbb és a legjobb módja annak, hogy közvetlen kapcsolatot alakíts ki vásárlóddal, és, hogy bevétellé váltsd az e-mail kommunikációd.

 

A marketingstratégiák fő elemei

Egy átfogó marketingstratégia több csatorna és eszköz kombinációját foglalja magába. Ezek közé tartoznak:

 

Keresőoptimalizálás (SEO): Jól átgondolt, kidolgozott SEO az egyik fő kulcsa a jól működő webáruháznak / weboldalnak. Keresőoptimalizálással bebiztosíthatsz egy hosszútávú, stabil működést.

   

Közösségi média marketing: A Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest és még pár közkedvelt platform segítségével akár ingyen olyan célközönséget érhetsz el, akiből potenciális vásárlók lehetnek.

 

Fizetett hirdetések (PPC): A jól beállított Google Ads vagy Facebook hirdetések azonnali eredményeket hozhatnak, érdemes tapasztalt szakembert megbízni a beállításukkal. 

 

Tartalommarketing: Blog, videó és egyéb tartalom gyártása brand növelő, márkahűséget tud kialakítani, nem mellesleg a minőségi anyagok felhasználhatóak keresőoptimalizáláshoz, közösségi média marketinghez és fizetett hirdetésekhez is. 

 

Influencer marketing: Ismert influencer marketingest akkor érdemes felkérni együttműködésre, ha a célközönsége megegyezik a mi potenciális célközönségünkkel. Számos előnnyel jár egy ilyen együttműködés.

 

Email marketing: Közvetlen kommunikáció meglévő vásárlóköröddel, vagy potenciális érdeklődőkkel, akik szeretnének megtudni többet cégedről, szolgáltatásodról vagy termékeidről. Nagyon erős remarketing stratégiát tudsz kialakítani, akár automatizált folyamatokkal.

 

Miért fontos az email marketing?

Sokan sajnos tévesen ítélik meg az email marketinget, ezért egyáltalán nem is foglalkoznak vele. Te ne ess ebbe a hibába! 


Az email marketing előnyei:

 

Költséghatékony: Számos kutatás, mérés kimutatta már, hogy az egyik legjobban megtérülő eszköz, amely kevés költéssel hatalmas bevételt tud eredményezni. 

 

Személyre szabható: Egy jól megírt, szegmentált email sokkal nagyobb konverziót hozhat, mint egy általános hirdetés. 

 

Közvetlen kapcsolat az ügyfelekkel:  Amíg egy hirdetés elveszhet a rengeteg információ áradat között, addig az email a vásárló postafiókjában landol. Ne felejtsük el, a hírlevél feliratkozóink már egyszer vásároltak tőlünk, vagy tervezik, hogy fognak! Talán a legfontosabb, hogy őket elérjük.

 

Automatizálás lehetősége: Érdemes egy jól felépített, átgondolt email automatizmust felépíteni ( kosárelhagyó email sorozat, üdvözlő sorozat ,stb..), mert így a későbbiek során folyamatos vásárlói erőt tud hozni nekünk a rendszer anélkül, hogy kézi beavatkozást igényelne.

 

Mérhető eredmények: Könnyedén futtathatunk A/B tesztet, hogy finomhangolhassuk a kampányunkat, illetve szinte már minden emailező rendszer meg tudja mondani pontosan a megnyitási és kattintási arányokat, továbbá a levélből érkező vásárlókat.

 

Hogyan kezdjünk bele az email marketingbe?

Feliratkozók gyűjtése: Popupokkal, feliratkoztató űrlapokkal gyűjtsünk feliratkozókat ( a későbbi személyre szabhatóság érdekében minél több adattal), akár meg is jutalmazhatjuk kuponnal, ajándék e-bookal stb. a feliratkozókat, hogy motiváljuk őket.

 

Automatizált kampányok:Használjunk olyan automatizált email sorozatokat, mint a kosárelhagyó email, köszönő email, a kampányszerű hírlevél, vagy az ünnepi ajánlatok. Ezek hatékony eszközök a hosszú távú kapcsolatok kiépítéséhez és a vásárlások ösztönzéséhez.

 

Tesztelés és optimalizálás: Teszteljük az emailjeink különböző elemeit (például tárgymezők, képek, tartalmak) és finomítsuk a kampányainkat az eredmények alapján. Az A/B tesztelés lehetővé teszi, hogy megtudjuk, mi működik a legjobban.

 

2024-ben világszerte több mint 4,4 milliárd ember használ emailt. Csak Magyarországon a lakosság több, mint 80%-a, azaz 6-6,5 millió ember lehet, aki aktívan használ emailt. Ezek a számok a jövőben várhatóan tovább növekszenek. Egy jól átgondolt, kidolgozott email marketing csodákra képes. Ne hagyd figyelmen kívül ezt a marketing módszert, váltsd e-mail kommunikációd bevétellé!